Helemaal enthousiast van Nodo heb ik zelf een behuizing gemaakt. De Nodo zit nu in een doos met plakband en een gat in de doos. Mijn vrouw vond het toch niet zo fraai naast de tv.

Vandaar mijn eigen ontwerp van een Nodo behuizing. Er zitten nog een paar schoonheidsfoutjes aan, maar deze ga ik aankomende week oplossen. Het afbramen is ook nog niet helemaal klaar, maar, eerst maar proberen of alles paste. En dat doet het!
Uiteindelijk wil ik de behuizing zwart spuiten.
Ik heb heb een mal gemaakt, en deze heb ik volgegoten met kunststof.
Als je goed kijkt zie je ook verhogingen waar de printplaat opgeschroefd kan worden.
De antenne wil ik proberen in de behuizing te leggen. Anders boor ik deze door het deksel.

Update 18-5-2012
Afmetingen behuzing zijn 165 breed, 145 diep en een hoogte van 85mm inc pootjes.
De behuizing had wat lager gekunt, echter nu is nog mogelijkheid voor uitbreiding (extension shield). Ook zorgt de hoogte voor voldoende koeling. Tevens wil ik nu proberen de antenne in de behuizing te houden.
Hoe ik het gemaakt heb ?
1. Ik heb een CAD tekening gemaakt van de behuizing.
2. Van deze CAD tekening heb ik een mal gemaakt in CAD. Ook wel een negatief genoemd.
3. De mal heb ik op een CNC machine gefreesd uit blokmateriaal van kunststof(foto van de cnc volgt nog)
4. Na het frezen is de mal goed geschuurd en in de lak gezet.
5. Om kleven van de kunststof aan de mal te voorkomen, is de mal daarna in de vloeibare was gezet.
6. De mal kon hierna volgegoten worden met Kunststof (foto zal ik nog maken als de mal dichtzit en aan het gieten ben)
De mal tijdens het frezen op de CNC machine:

De mal net klaar van de machine gehaald. Dit is het gedeelte waar de printplaat inkomt. Het deksel is een aparte mal:

De mal vlak voor het gieten. De klei is alleen tegen het overlopen van de mal.

Gespoten in de kleur zwart, binnenkant:

Gespoten in de kleur zwart: