nodo-domotica.nl

CV-Ketel aanstuur nodo V2.

Laat hier anderen je eigen gemaakte Nodo projecten zien.

Re: CV-Ketel aanstuur nodo V2.

Berichtdoor dobje » 28 dec 2013, 15:48

rtenklooster schreef:Zo,
Na een paar dagen programmeren hebben we het aan de praat. Mijn thermostaat wordt dmv. Opentherm communicatie aangestuurd door mijn webapplicatie. Het enige nodo wat er nog in zit is dat de buitentemperatuur wordt verzonden door de nodo :-) het script pakt deze uit de db en verstuurd ze naar mijn thermostaat. Hoe mooi... Op de muur op de thermostaat de nodo buitentemperatuur. Wist niet eens dat dat kon haha.

Moet zeggen, dit werkt echt monsterachtig. Het hele modulerende verhaal is wel een verbetering. Geen tikkende leidingen meer maar gaat veel meer geleidelijk. Daarbij hoeft mijn webapp niet meer te kijken of er warmtevraag is. Al met al meer met minder werk.

Het enige wat je nodig hebt is een raspberry pi, een opentherm gateway, prijs valt mee, en een USB converter. Bij belangstelling kan ik tzt. Wel een en ander delen. Eerst ff de puntjes op de i!

Ik ben zeer geïnteresseerd hoe het een en ander aangesloten is en aan elkaar geknoopt hebt , daarbij ideaal dat je hem op afstand aan en of uit kan zetten Onze CV 2 jaar oud praat nu nog draadloos via een eenvoudig aan uit principe(modulerende draadloze thermostaat bestond volgens de installateur niet)
dobje

Re: CV-Ketel aanstuur nodo V2.

Berichtdoor andreo » 28 dec 2013, 21:06

Dit is wel een mooie aanvulling op de Nodo, ik ben erg geïnteresseerd hoe eea is opgebouwd.
Groet, Andre
mijn NES
Nodo-Mega V3.7 R744|Nodo-Mini V3.7 R744|WebApp lokaal QNAP TS-119P II (SWINWA-PROD-V099)|WS-3500|ASUN650 zonweringsmodule | diverse KAKU |
andreo

Vorige

Keer terug naar Show je Nodo