janis710 schreef:rds schreef:Ik heb de manuals nog eens goed bekeken en denk dat het idd niet gaat lukken. Volgens mij moet het met het schema dat ik gemaakt heb wel lukken. Je geeft beide ASUN-650 hetzelfde adres. De diodes zijn in principe overbodig, maar je weet nooit dat ze eens in tegengestelde richting schakelen.

Beste,
Ik zit momenteel met hetzelfde probleem, dus mijn vraag is dit uiteindelijk gelukt?
als er slechts 1van de 2 schakelaars schakelt of er zit een kleine tijdspanne tussen heb je dan geen kortsluiting?
mvg,
Janis
Beste collega's Nodo'ers,
Bij mij is het sinds enkele maanden aangesloten zoals in het schema (zonder diodes) en het werkt prima (respect en thanks voor rds !!!).
Het risico op kortsluiting stelt zich enkel als de twee Kaku's tegenovergesteld zouden schakelen. Aangezien ik zelden tot nooit kort na elkaar (2 min) zowel een "op" als "neer" commando stuur is dit risico beperkt.
Bovendien heb ik vóór de twee Kaku's en de Velux adapter nog een extra Kaku schakelaar geplaatst. Mijn Nodo schakelt die derde Kaku enkel in wanneer nodig. Indien ik toch tussen "op" en "neer" wil wisselen kan ik (allemaal via de Nodo) eerst even de stroom onderbreken zodat de Kaku's nooit tegenovergesteld geschakeld kunnen komen te staan.
Ik heb ook gemerkt dat verschillende Kaku ontvangers dicht bij elkaar geen bevorderlijk effect hebben op het signaalbereik

. Enkele cm's "schuiven" kan wonderen doen. Hier werkt het zoals gezegd al maanden perfect.
Een alternatief kan zijn om via een Nodo (bedraad) een Arduino relaisbordje aan te sturen.
Good luck !
Vincent.