nodo-domotica.nl

KAKU AWMR-230 niet als "normale" schakelaar te gebruiken!

Alles over de Klik aan Klik Uit spullen.

KAKU AWMR-230 niet als "normale" schakelaar te gebruiken!

Berichtdoor Sjoerdp » 31 mei 2012, 21:49

Even een kleine waarschuwing voor de mensen die net als ik de specificaties van de AWMR-230 niet helemaal goed gelezen hebben. Deze kan alleen gebruikt worden in combinatie met verlichting (en dan met name met gloei- en halogeenlampen). Deze kan dus niet gebruikt worden om andere apparaten zoals TV's enzo te schakelen! Daar moet je dan de ACM-1000 voor gebruiken als je hem wilt inbouwen, maar die kun je dan niet combineren met een fysieke schakelaar.

Ik had juist gehoopt dat de AWMR-230 het zelfde zou zijn als de ACM-1000 met daarbovenop de mogelijkheid om ook met een schakelaar te schakelen. Maar helaas :-)

De AWMR-230 blijkt trouwens in tegenstelling tot de specificaties ook gewoon een dimmer te zijn zoals de AWMR-210. Dat vermoede kreeg ik al toen ik zag dat de lampen langzaam aan en uit gingen (fading). Maar met de Nodo stuur je hem gewoon als dimmer aan. Ik geloof dat iemand anders dat ook al opgemerkt had :D
Sjoerdp
 
Berichten: 106
Geregistreerd: 01 okt 2011, 17:20

Re: KAKU AWMR-230 niet als "normale" schakelaar te gebruiken

Berichtdoor Paul » 27 okt 2012, 18:58

Klopt helemaal. Overigens willen de KAKU's ondanks hetzelfde typenummer onderling nogal eens verschillen.
Groeten Paul
Paul
 
Berichten: 1152
Geregistreerd: 31 aug 2011, 20:33


Keer terug naar Klik-Aan-Klik-Uit

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten

cron