nodo-domotica.nl

KAKU YC-3500

Alles over de Klik aan Klik Uit spullen.

KAKU YC-3500

Berichtdoor rozenberg49 » 28 mei 2012, 17:16

Ik heb een drietal van deze ontvangers die "slecht luisteren". 1 exemplaar doet het alleen als ik de afstandsbediening er pal naast houd. Ik heb ze open geschroefd en geconstateerd dat er niets valt bij te regelen d.m.v een pot.meter of spoel. Weet iemand hiervoor een oplossing?
rozenberg49
 
Berichten: 19
Geregistreerd: 13 maart 2012, 15:51

Re: KAKU YC-3500

Berichtdoor manjh » 29 mei 2012, 09:40

Reageren ze ze slecht op de Nodo, de originele handzender, of allebei?
En dat je ze niet kunt bijregelen klopt. In principe moeten ze "uit de doos" gewoon goed werken.

Heb je de ontvangers misschien te dicht bij elkaar zitten? KAKU beveelt zelf 50cm tussenruimte aan, anders krijg je interferentie en daarmee ook "vreemd" gedrag.
Ik heb het ook eens gehad, en toen luisterde de ene ontvanger altijd perfect, maar de andere wilde alleen aan als de 1e ook aan stond. Uit ging weer wel goed geloof ik.
Beetje meer afstand ertussen hielp.
Hans
manjh
 
Berichten: 1173
Geregistreerd: 29 aug 2011, 14:39

Re: KAKU YC-3500

Berichtdoor rozenberg49 » 30 mei 2012, 09:50

Zowel op de NODO als de originele KAKU-zenders is de ontvangst slecht. Het maakt dan niet uit waar ik ze plaats. Tot 5 meter reageren ze redelijk goed. Soms echter wel aan maar niet weer uit. Bij één ontvanger moet ik de zender er pal naast houden.
rozenberg49
 
Berichten: 19
Geregistreerd: 13 maart 2012, 15:51

Re: KAKU YC-3500

Berichtdoor nebula » 26 okt 2012, 13:25

@TS Ik heb hetzelfde probleem met de YC-3500 en de YCT-100. Ik ben hierover ook in gesprek met KaKu. In de afstandsbediening zit overigens _wel_ een vari-cap. Die moet de lusantenne in de zender calibreren. Wellicht dat hier wat aan te herstellen valt.

KaKu geeft in ieder geval aan dat ouderdom een oorzaak kan zijn voor slecht reageren. Ik kan dat uitleggen als het 'ontstemmen' van de RF onderdelen wat een vrij normaal verschijnsel is.

Bij belangstelling wil ik mijn bevindingen hier wel doorplaatsen.

Groeten!
nebula
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 26 okt 2012, 13:19

Re: KAKU YC-3500

Berichtdoor Stef » 04 jul 2013, 09:16

Had ook een YC-3500 die prima aan gezet kan worden maar moeilijk weer uit gaat. Heb 't probleem gevonden in de voeding van de KAKU. Door een defecte condensator levert de voeding niet genoeg energie om de ontvanger te voeden als het relais in aangetrokken toestand is. Ga bij het vervangen voorzichtig te werk, de voeding heeft geen galvanische scheiding waardoor de hele printplaat direct aan het lichtnet gekoppeld is, dus niets aanraken als die in 't stopcontact zit. Zelf heb ik een tweedehands condensator uit een oude PC voeding gebruikt, een nieuwe kan natuurlijk ook. (470nF 275V~) Op de foto is de condensator het blauwe blokje.
Afbeelding
Stef
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 22 apr 2013, 10:56


Keer terug naar Klik-Aan-Klik-Uit

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten

cron