nodo-domotica.nl

raamsensors signaal

Alles over de Klik aan Klik Uit spullen.

raamsensors signaal

Berichtdoor remkohuitema2000 » 31 jan 2012, 08:27

Ik probeer deze sensor op een goede manier werkend te krijgen maar dit lukt nog niet erg. Als ik een ontvanger 1 op 1 inregel met het signaal van deze sensor dan loopt het als een zonnetje. Geef ik deze ontvanger een code A1 bijv. en wil ik deze aansturen via mijn nodo waar de raamsensorcode binnenkomt (en die ik vervolgens een actie 'A1 on' laat uitvoeren via eventghost) dan werkt dit de ene keer wel en de andere keer niet. Het is dus erg onstabiel. Ligt dus puur aan de verwerking in mijn nodo omdat 1 op 1 het wel werkt.

Hoe komt dit en hoe los ik het op. Ik heb ook al even gegoogled en kwam een draadje over een wait/clear-pending opdracht tegen. Hoe pas ik dit toe in eventghost en zou dit het probleem kunnen oplossen? Of is er een andere oplossing?
remkohuitema2000
 
Berichten: 66
Geregistreerd: 02 jan 2012, 12:17

Re: raamsensors signaal

Berichtdoor remkohuitema2000 » 01 feb 2012, 08:48

ik heb het inmiddels opgelost dmv een tip van paul met een delay-regel om te voorkomen dat mijn nodo door de signalen van mijn sensor heen 'praat'. Dus dat zit er zo uit:
Eventlistwrite; NewKAKU 0x123456,On; Delay 3;
Eventlistwrite; NewKAKU 0x123456,On; SendKAKU A1,On;
Dit werkt al een stuk beter.
remkohuitema2000
 
Berichten: 66
Geregistreerd: 02 jan 2012, 12:17

Re: raamsensors signaal

Berichtdoor Jubaard » 01 feb 2012, 18:43

In mijn situatie gaven de deur sensors 2 keer een aan signaal aan de nodo. Dit was verwarrend en maakte het voor de tree in eventghost niet handig om acties aan de sensor te koppelen (alles ging dan 2 keer; raar in een logboek, dimmers gaan op autodim enz).

Mijn oplossing binnen eventghost is mogelijk niet de beste maar hij werkt voor mij:
action met daarin:
-inkomende sensor signaal
-uit te voeren acties
-wait 1,5 sec
-clear pending events

Gevolg: de acties gebeuren gelijk nadat de sensor signaal geeft, daarna wordt het 2e signaal gewist. Uiteraard is het nadeel dat de andere signalen die op dat moment binnenkomen ook gewist worden.
Jubaard
 
Berichten: 109
Geregistreerd: 02 sep 2011, 16:04


Keer terug naar Klik-Aan-Klik-Uit

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten

cron