nodo-domotica.nl

3.7 oude Kaku schakelt niet

Alles over de Klik aan Klik Uit spullen.

Re: 3.7 oude Kaku schakelt niet

Berichtdoor Sjoerdp » 18 aug 2014, 16:44

Ik heb het nog even verder getest.

Situatie:
Nieuwe KAKU ingeleerd met oude afstandsbediening op stand L1
Oude KAKU YC-3500 ingesteld op stand L1

Als ik nu met de afstandsbediening L1 aan zet, gaan beide ontvangers aan.
Als ik nu met de afstandsbedieningn L1 uit zet, gaan beide ontvangers uit.

Als ik nu met de Nodo L1 aan zet, gaat alleen de nieuwe ongvanger aan, de YC3500 blijft uit.
Als ik de YC-3500 alsnog met de hand aan zet en vervolgens met de Nodo L1 uit zet, gaat alleen de nieuwe KAKU uit en blijft de YC-3500 gewoon aan staan.

Ik weet zeker dat het niet aan het bereik ligt. Alle apparaten liggen zo'n 2m uit elkaar in een driehoek als het ware. Bovendien heeft het voor de update jaren feiloos gewerkt.

Ik vermoed dus dat het toch een bug in de Nodo software is. De YC-3500 is trouwens ERG oud, maar ik dacht niet dat er verschillen tussen zaten en de oude Nodo release deed het prima!

:evil:
Sjoerdp
 
Berichten: 106
Geregistreerd: 01 okt 2011, 17:20

Re: 3.7 oude Kaku schakelt niet

Berichtdoor manjh » 18 aug 2014, 17:38

Probeer die yc3500 eens op een andere code, bijvoorbeeld a3. En zorg dat er geen 2 kaku ontvangers dichter dan 50 cm bij elkaar liggen.
Hans
manjh
 
Berichten: 1173
Geregistreerd: 29 aug 2011, 14:39

Re: 3.7 oude Kaku schakelt niet

Berichtdoor Sjoerdp » 19 aug 2014, 08:35

De Nodo, De YC3500 en de newKAKU ontvanger liggen allemaal 2m uit elkaar (in een driehoek als het ware), dus ze zouden geen last van elkaar moeten hebben. Bovendien werkte het voor de upgrade vlekkeloos meerdere keren per dag.

Ik heb zowel kanaal L16, als L1 als N11 geprobeerd en die werken allemaal niet. En vroeger dus wel. Ook heb ik behalve de YC-3500 nog een aantal YC-1000 geprobeerd op verschillende kanalen en die doen het allemaal wel met een afstandsbediening, maar niet met de Nodo. Als ik een NewKaku apparaat inleer met de zelfde afstandsbediening, reageert de NewKAKU ontvanger wel op de Nodo, maar de "oude" ontvangers niet die op het zelfde kanaal staan ingesteld. De Nodo zendt dus wel wat uit! En met de afstandsbediening doen de oude ontvaners het dus wel, dus ook die zijn in orde. Kan ik dus alleen nog maar bedenken dat het KAKU signaal van de Nodo net iets afwijkt van voor de upgrade en dat de NewKAKU ontvangers daar niet moeilijk over doen, maar de YC-3500 en YC-1000 wel.

En ik ben dus niet de enige met dit probleem :-(

Ik gebruik trouwens de originele Aurel zenders/ontvangers. En bovendien deden ze het dus wel voor de upgrade. Vandaar dat ik aan een bug denk en geen hardware probleem.

Ik heb nog een oude Nodo Small geprobeerd die nog op 3.0 draait en die kan de oude ontvangers nog wel aan en uitschakelen....
Sjoerdp
 
Berichten: 106
Geregistreerd: 01 okt 2011, 17:20

Vorige

Keer terug naar Klik-Aan-Klik-Uit

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten

cron