nodo-domotica.nl

Kaku's schakelen niet altijd

Alles over de Klik aan Klik Uit spullen.

Kaku's schakelen niet altijd

Berichtdoor DrsP » 07 jan 2014, 14:05

Ik heb een lastig en gek probleem, een lang verhaal ik begin vooraan.
Al heel lang probeer ik het uit en aangaan van zaken in huis te automatiseren. Ik ben begonnen met de X10 spullen van Marmitek maar die voldeden niet aan mijn verwachtingen. Overgestapt op de (oude versie) KAKU spullen in combinatie met een USB interface TCP-200. Alle rolluiken en diverse lampen in de TCP-200 en op dat moment dik tevreden.
Wat een gemis bleef was het instellen van de tijden via net netwerk. Kinderen vinden het nu eenmaal niet leuk als het rolluik op 7:00 opengaat terwijl ze uit kunnen slapen vanwege een vrije dag.
Uiteindelijk op een webrelais gestuit, aangeschaft, een interface gemaakt zodat eenieder zijn eigen rolluik kan programmeren. Wat wel opviel is dat het ding nogal eens leek te resetten en dat soms lampen niet uit konden worden gedaan? Dat resetten heb is opgelost, het ding keek naar een timeserver die kuren had. Zette de klok daarom regelmatig op 'begin jaartelling' en dan gebeuren er rare dingen! Verder heeft het ding nog niet eens een verduisteringstabel, dus nu ook weer niet echt tevreden.
En toen liepen we tegen de Nodo spullen aan. In de wachttijd op de NES al een heleboel spullen aangeschaft en gespeeld. Ik had al een NODO-mini gebouwd en daar past de RF-Sniffer mooi in.
Nu ik aan de vooravond van de NODO sta (ik krijg vandaag mijn spullen binnen) wil ik eerst eens kijken of er iemand soortgelijke ervaringen heeft.
1. Ik constateer dat een lamp niet automatisch uit is gegaan wat wel had gemoeten.
2. Ik start de RF-Sniffer op, om te kijken wat er zoal gestuurd wordt.
3. Probeer de lamp met het webrelais uit te schakelen.
4. Er komt 7 of 8 keer het commando lamp uit langs op het goede adres, maar lamp gaat niet uit.
5. Herhalen blijft hetzelfde resultaat geven, commando's worden verstuurd, maar lamp gaat niet uit.
6. Via webrelais lamp aan gemaakt (was natuurlijk al aan, maar de juiste pulsjes komen mooi voorbij.
7. En dan: via webrelais uit maken en de lamp gaat wel uit!

Bovenstaande is herhaalbaar!
Het treedt op met alle schakelmateriaal van KAKU: stekkerdoos, inbouwschakelaar en rolluikschakelaar.
Waar ligt het aan? Wie het weet mag het zeggen.

Paul.
DrsP
 
Berichten: 20
Geregistreerd: 25 nov 2013, 16:08

Keer terug naar Klik-Aan-Klik-Uit

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten

cron