nodo-domotica.nl

Nodo & KAKU: vertraging

Alles over de Klik aan Klik Uit spullen.

Nodo & KAKU: vertraging

Berichtdoor d4v3 » 10 jan 2013, 11:28

Ik gebruik de Nodo als RF transceiver i.c.m. een Raspberry Pi via de serial port om daar alle signalen te verwerken en leuke dingen te doen. Dit werkt prima, maar is niet altijd even snel. Als ik met een generieke RF afstandsbediening een signaal stuur (dus een keer op een knopje druk) en dit signaal verwerk en een NewKAKU signaal uitzend om een lamp aan te zetten dan is gebeurt dit vrijwel direct als ik op het knopje druk. Als ik echter hetzelfde doe maar dan met bijv. een raam/deursensor of de deurbel dan duurt het enkele seconden voor er wat gebeurt. Ik denk zelf dat dit komt door de sensor die 2x het signaal stuurt met een korte tussenpose waardoor er ondertussen niet een ander signaal verstuurd kan worden. Is er iemand bekend met een manier om hier omheen te werken?
d4v3
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 03 jan 2013, 13:52

Re: Nodo & KAKU: vertraging

Berichtdoor manjh » 10 jan 2013, 21:10

Klopt, die sensoren sturen het signaal meer dan 1 keer, dat kun je ook zien op de serial monitor. De nodo gaat wachten op een vrije rf band.
Wat ook een oorzaak kan zijn is het unit nummer. Welk unit nummer heeft je nodo? Zeker bij hogere nummers krijgje via de waitfreerf een relatief lange vertraging.
Als je 1 gebruikt is de delay het kortst.
Hans
manjh
 
Berichten: 1173
Geregistreerd: 29 aug 2011, 14:39

Re: Nodo & KAKU: vertraging

Berichtdoor d4v3 » 11 jan 2013, 15:30

Thanks voor de pointers;
Was er inderdaad al achter dat het signaal 2x verzonden wordt met een korte tussenpose; Hier hou ik tijdens de verwerking in mijn script ook rekening mee door een duplicaat signaal niet 2x in 10 seconden toe te staan.

Waar ik echter op uit ben is de pause van de Nodo op een of andere manier uitzetten zodat ik tussen de 2 codes die ontvangen worden snel even een nieuwe code stuur naar mijn overige apparaten. Device ID is reeds 1, heb reeds met WaitFreeRF zitten spelen maar dit lijkt niet te werken zoals ik hoopte dat het zou werken. Waar ik eigenlijk naar zoek is een setting/variabele ergens in de Arduino software waarmee ik deze wait modus kan verkorten / uit kan zetten of uitgaande signalen voorrang geven.

Mijn script is reeds herschreven van Python naar Node.js om daar de vertraging zo kort mogelijk te houden, dit werkt prima alleen de Nodo's wait lijkt hier nu de vertragende factor.
d4v3
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 03 jan 2013, 13:52


Keer terug naar Klik-Aan-Klik-Uit

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron